Selasa, 8 Julai 2008

MESEJ DARI SAHABAT BUAT SAHABAT

~“SemANgAT tidak Dilahirkan bersama Manusia tetapi datang setelah cita-cita ade matlamat” (dr; ibrahim)

~MANISNYA ukhwah kerana manisnya IMAN , diikat kuat bukan kerana aliran darah, tetapi di patri kerana ALLAH ,bersabar dengan karenah insan dan menegur dengan penuh kasih kerana enggan terpisah di hari pembalasan.........

(dr;nabila)

~Saya buatkan secawan teh istimewa untuk awak menjamuh sahur di dalamnya tak de gula tapi.................pengirim mesej ini Orangnya. manis

)

))

((

o C<____>

ISLAM tak perlukan kita

Kita yang perlukan ISLAM

PERJUANGAN tak perlukan kita

Kita yang perlukan perjuangan

Tanpa kita .ISLAM & PERJUANGAN

Akan terus hidup

Tapi tanpa ISLAM & PERJUANGAN

Siapakah kita ???????????????? (dr;ibrahim)

~ As,kum,Tuan adalah lebih mulia dari saya

Sebab tuan ada kalimah LAILLAHAILLAULAH.

Kejayaan kita adalah sejuah mana kita taat perintah ALLAH S.W.T nafi kuasa makhluk .tiada hak cipta dalam agama .

(dr; jasman)

~ “PerkaRa yang paling aku menyesal sekali dalam sehari ialah

apabila terbenamnya matahari, umur ku berkurangan,akan tetapi amalanku tidak bertambah” (ibnu mas’ud) (dr: nabila)

~carilah sahabat apabila dilihat wajahnya teringat ALLAh....... Mendengar katanya... iman bertambah & bila mendampinginya kita tenang...... Inilah SAHABAT sejati..

(dr. 0173258510)

~Dunia ibarat pentas lakonan, Manusia itulah pelakon dan pengarah utamanya AL-QURAN dan AS-SUNNAH itulah skripnya manakalah MALAIKAT itulah jurugambarnya, ISLAM jalan ceritanya , KIAMAT kesudahan pengambarannya, berkumpul dipadang MAHSYAR adalah tempat menerima penganugerahannya, RASULULLAH S.A.W “pelakon terbaiknya” ALLAH S.W.T adalah jurinya manakalah SYURGA & NERAKA itulah Trofinya

RENUNGKANLAH!!!!!!!!!! (dr:ibrahim)

~Di mahsyar kelak perkara pertama yang akan dihisab ialah SOLAT. Bagaimanakah solat kita? Diterimah ALLAH ? Adakah sekadar menunaikan atau mendirikan solat? Umat manusia akan dibariskan sebanyak 120 saf dan hanya 3 saf yang ke syurga......... di barisan manakah saf kita sekarang????? FIKIRKAN.....RENUNGKANLAH..........Agar kita bisa menempah 3 saf pertama, Amien.. (dr: nabila)

~PERSAHABATAN ibarat satu janji yang di buat di dalam hati tak dapat ditulis tak dapat dibaca. Namun takkan pisah dek jarak takkan berubah dek masa sekali kita BERSAHABAT selamanya tetap SAHABAT.. (dr: amir )

~Jika DOAmu DimakBulkan,Tandanya 4JJl Menyanyagimu,Jika Doamu lambat DimakBulkan TandanYa 4JJl Ingin menguji Mu,

Jika Doa Mu tidak DimakBulkan TandaNya 4JJl MeraNcang Terbaik Untuk Mu.................... (dr:nabila)

~Jadikan AL-QURAN seBAGAI PeNawar HATI ZIKRULLAH SebaGai penghibur HATI

SOLAT sebagai pelindung diri

TAKWAH sebagai baja DALAM taman HATI, DAN SAYA Sebagai TEMAN sejati........he...he. (dr : amir)

~DUNIA ini untuk Kegembiraan,Akan tetapi kegembiraan itu dibungkus Dengan keSuSahan.

DUNIA jambatan yanG TiDaK kekAl untuk dilalui ke negeri

yang baqa... .................... (dr:nabila).......

~”kadang-Kadanng Allah MenghilangKAN sekeJAP MatahAri ............kemudian Dia datangkan pula guruh dan kilat ........... puas kita menangis MenCAri mana matahari ,rupa-rupanya Allah nak hadiahkan pelangi yang indah”


~ “DA’I ibarat tiram di laut,dihiris pepasir tercalarlah ia,sngguhpun terluka tetap dipendam,sungguhpun pedih tapi tetap disimpan,NAMUN AKHIRNYA DIBALAS MUTIARA BERHARGA.”....(DR; ubaid)

~sahabat............. jika kau kasih padaku kerana peribadiku..ktahuilah bahawa aku insan yang x sempurna

Jk kau terhibur krn ttur kataku,mkin suatu hari aku akan menyakitimu,,,, jika setiamu kerana kita telah lama bersama Ketahuilah BAHAwa AKU KAN PERGI JUA... 1PINTA KU hargailah persahabatan ini saat kita berkenalan ,terimahlah baik&buruknyadiriku....smoga ukhwah kita berpanjangan..>>amin

(dr; sabarullah)

~ janganlah diri mu kecewa dengan masalah yang timbul hr ini,kemungkinan Allah tlh sediakan Kbhagian untuk hari esok biarla kita x sempurna pada pandangan MANUSIA, dan orang tak suka,tp di cc Allah kita dipandang MULIA penuh rahmat dan kasih sayangnya bila bermula yang kekeliruan, maka tegaklah dengan MATAMU,lihatlah dengan HATI MU,renunglah dgn akal & FIKIRLAH dengan IMANMU,insyaAllah tersurat akan tersirat danyang tersirat akn terbentang..”sesungguhnya perjuangan hidup itu pahit,syurga jua penuh kemanisan,maka tabahlah untuk KEMENANGAN dikemudian hari...(dr:ubaid)

~KEMENANGAN itu sedang menanti walaupun tekanan semakin dasyat menghimpit kita..ingatlah sesungguhnya fajar pastiakan terbit walaupun kegelapan masih panjang...-imam Hasan albanna>..(dr;nasuha)

~>’-‘<> janganterlalu cintakan dunia~ia bukan NEGERI orang beriman,jangan berkawan dengan syaitan~ia bukan teman orang beriman,jangan sakiti hati sesiapapun~ia bukan sifat orang beriman>Al-ilm bil’amalin kas syajari bila thamarin..(dr;nasuha)

~”ukhwah itu bukan pada pertemuan tapi pada ingatan pada saudaranya dalam doa”..imam ghazali-ukhuwahfillah abadan abada-(“,)..(dr:ubaid)


~>when my servants ask the concerning me,i am indeed close(to them);listen 2 the prayer of every suppliant when he calleth on me:let them also,with a will,listen 2 my call,& belive in me:that the way walk on the right way...(dr:sabarullah)

~bila engkau memandang segalanya dari tuhanmu,yang mencipta segalanya,yang menimpahkan ujian,yang menjadikan sakit hatimu,yang membuatkan keinginan muterhalang,serta menyusahkan hidupmu,pasti akan damailah hatimu kerana masakan Allah sengaja mentaqdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia,bukan Allah tak tau deritanya hidupmu,retaknya hatimu,tapi mungkin itulah yang dia mahu kerana dia tahu hati yang sebeginilah yang selalunya lebih lunak dan mudah untuk dekat dan akhrab dengannya...(dr:niswa)

~sebuah pengalaman cukup mengajar kita bahawa siapa kita & siapa Allah yang hakiki..cukup memberi kesan dihati.. ucapan “aku tak mampu ya Allah” biasa terkeluar darihati kita..rintihlah pada illahi..kerana Dia sememangnya menanti rintihan hambaNya..Andai ditimpa ujian ini,adakah kita akan mengigati Allah...tanyalah iman,kerana dia bisa memberi jawapan yang paling jujur..tidak Allah timpahkan ujian melainkan kita mampu menghadapinya & tidak Allah mencabut sesuatu melainkan mengantinya dengan yang lebih baik..nantikan hikmahNya..pasti dirimu tersenyum penuh keredhaan..(“,)....(dr:azami)

~jika dia diam,diamnya sangat menyenangkan,jika dia senyum,senyumannya sangat membahagiakan,jika...jika..dan jika..semuanya membuatkan kita selesa.. itulah dia insan yang mempunyai akhlak yang terpuji dan amat bermakna dalam hidup kita..(^_^)...(dr:sabarullah)..

~jika masalah yang saya hadapi menemui jalan kebuntuhan maka saya akan beristiqfar kepada Allah lebih kurang seribu kali,niscaya Allah akan membukakan jalan keluar..’~ibnu taimiyyah.. (dr:ummu)

~sahabat adalah seperti tangan dengan mata bila tangan sakit mta menangis..bila mata menangis,tangan akan kesat airmata..semoga persahabatan kita berkekalan akhir hayat(“,)..(dr:amir)..

“cintailah yang mencipta lebih daripada yang dcipta kerana yang mencipta itulah mencipta yang dicipta dan mencipta cinta untuk dcipta mencinta yang mencipta dan dicipta............. (dr:ibrahim)

~ Selangkah kealam perjuangan bererti selamanya dalam kepahitan.biarla menangis,terluka,kecewa dan ditinggalkan kerana Allah daripada mati terkambus tanpa mujahadah.kita tak snggup selamanya terluka,tapi ingatlah setiap titisan darah dari luka&airmata itulah mahar kita kesyurga..bila ditanya kenapa berjuang itu pahit,jawapannya kerana syurga itu manis..moga dirimu sentisa tabah dalam perjuangan dijalan Allah….SELAMAT MENGHADAPI UJIAN...(dr:kak hayati mulk)

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...